Nikdo nemá rád rozmočenou a rozbředlou zeleninu, zkusili jste ji však v syrovém stavu? Ve skutečnosti chutná opravdu dobře. V puse vám doslova "křupe".

Když okusíte nový druh zeleniny poprvé, dost možná vám chutnat nebude. To je normální, nicméně to nesmíte vzdát. Zelenina vám skutečně prospívá a je tedy čas trochu zabrat a najít tu, která vám bude po chuti. Nepřestávejte ochutnávat nové a nové věci. Věřte tomu nebo ne, vaše chuťové pohárky se mění a dospívají společně s vámi. Možná budete muset určitý druh zeleniny zkusit 3x, 4x nebo dokonce 10x, než vám zachutná. Zkoušejte to tedy dál, dokud nenajdete alespoň 5 druhů, které vám budou chutnat.

Jak pomoci vybíravému sourozenci

Pokud máte doma malou sestřičku nebo brášku, kteří namísto toho, aby si jídlo vychutnali, na něj spíše zírají, zde je několik tipů, jako pomoci. Nabízíme několik nápadů k vyzkoušení.

Malé děti se učí pozorováním, a proto jim dávejte dobrý příklad.

  • Neomezujte se jen na několik potravin, vyzkoušet spoustu různých druhů zeleniny!
  • Nikdy neříkejte "tohle mi nechutná," dokud jste to neochutnali. Vždy nejprve ochutnejte a poté se teprve rozhodněte.
  • Nečekejte, že vám všechny potraviny budou chutnat hned napoprvé. Je možné, že daný druh ovoce či zeleniny budete muset ochutnat znova a znova, než vám začne chutnat.



  • Zkoušejte to dál a ochutnávejte co nejčastěji. Nevzdávejte se... po chvíli zjistíte, že vás sestřička či bráška napodobují.
  • Rodinný oběd či večere je skvělou příležitostí se všichni sejít a popovídat si.
  • U stolu se můžeme naučit spoustu nových věcí, například jak správně používat nůž a vidličku. Nyní však, když už jste větší, mohou rodinná jídla znamenat příležitost, jak objevit nové potraviny.
  • Pokud jste ochotni ochutnávat a zkoušet nové věci, budete nadšeni z toho, kolik nových potravin si nakonec oblíbíte. Požitek z ochutnávání nových jídel je klíčem ke správnému stravování.
  • V případě, že jíte u kamaráda, naskýtá se vám skvělá příležitost ochutnat nové potraviny, o kterých jste dosud ani nemuseli slyšet.
 
Syrové Na špízu Kaše Šťávy
Nakrájejte jakýkoli druh barevné zeleniny na proužky, kostky nebo měsíčky. Zkuste vytvořit hranolky z mrkve, proužky červené papriky nebo tenké plátky okurky. Můžete je namáčet do svého oblíbeného sýrového krému nebo omáčky hummus. Vytvořte si svůj vlastní špíz pomocí špejlí. Můžete vyzkoušet kostičky jablek, čerstvý či konzervovaný ananas nebo hroznové víno v kombinaci s vaší oblíbenou zeleninou, například okurkou, mrkví nebo paprikou. Pro přípravu bramborové kaše požádejte o pomoc dospělého. Pro lepší chuť přidejte malé množství hrášku, kukuřice a sladkých brambor. Vytvořte si svůj vlastní mix džusu z ovoce a zeleniny. Sledujte, jak odšťavňovač promění všechnu tu zeleninu na barevné pěnivé koktejly. Vyzkoušejte kombinace zeleniny a ovoce, například mrkve a jablka.



Návody a informace na této webové stránce nemají nahrazovat rady a pokyny kvalifikovaného praktického lékaře, odborného lékaře nebo dietologa. Vždy konzultujte Vašeho praktického lékaře před tím, než se budete řídit doporučeními publikovanými na tomto webu. Total Produce nemá zodpovědnost za pochybení při nevhodné aplikaci těchto doporučení.

© Top Fruit 2013. All rights reserved. | HORTIM International, spol. s.r.o. | Realizace Espiral.cz
HORTIM International, spol. s r. o., Kšírova 242, 619 00 Brno, Česká republika | +420 543 522 222 | info@hortim.cz | www.hortim.cz